Societatea Franco-Română de material de drum de fier S.A. a luat ființă pe bază unei înțelegeri dintre 15 mari societăți bancare și industriale franceze și românești, la 30 august 1921. Actul constitutiv al societății menționa: acapitalul social (subscris la paritate) este de lei 40.000.000, împărțit în 80.000 acțiuni la purtător și de o valoare nominală de lei 500 fiecare”.Societatea avea sediul social în București (strada Biserica Amzei 5), iar biroul administratorilor francezi la Paris (strada La Rochefoucauld 12).
Scopul creării societății era (ad-literam conținutul articolului 4 din Statut) următorul:
- Repararea materialului rulant de căi ferate, tramvaie etc., cât și toate operațiunile industriale privitoare la metalurgie și construcție mecanică;
- Fondarea stabilimentelor industriale în participare cu alte societăți sau persoane;
- Comerț pe cont propriu sau în comision al materialului de căi ferate și în general al oricărui material industrial;
- Cumpărarea, vinderea, închirierea de imobile sau terenuri în vederea exploatării instalațiilor industriale;
- Cumpărarea, vinderea, închirierea, concesionarea sau luarea în întreprindere a oricăror mijloace de transport pentru trebuințele sale.
Societatea Franco-Română, profilată îndeosebi pentru producerea de material de drum de fier și repararea locomotivelor, la începutul anului 1922 a deschis lucrările pentru amplasarea atelierelor sale, în zonă de nord a orașului, în fostă comună suburbană Brailita, folosind pentru această forță de muncă locală, operațiunile de construcție fiind conduse de ingineri și tehnicieni francezi și români.